Loading...

Mala Kline: Venera: med ujetostjo in letenjem (2022) 

Multimedijska predstava Venera: med ujetostjo in letenjem deluje kot sinteza umetničinega plesnega ustvarjanja zadnjih let. Botticellijeva slika Rojstvo Venere umetnici predstavlja stvariteljski rez med nebom in zemljo, generični rez, ki ustvarja pogoje za vsakršno stvariteljstvo. V  poetični predstavi se stvariteljstvo človeka in narave srečata ne kot enačba, morda kot spomin ali sen.

Botticellijeva slika Rojstvo Venere, emblem galerije Uffizi v Firencah, ki jo je umetnik ustvaril v osemdesetih letih petnajstega stoletja, je služila umetnici kot izhodišče za nastanek besedilnega, plesnega, pa tudi vizualnega gradiva predstave Venera: med ujetostjo in letenjem, v kateri različna umetniška sredstva na prehodu med stvarnostjo, domišljijo in sanjskimi podobami tvorijo dinamično prisotnost nečesa, kar nastaja med njimi, ne da bi se odpovedovala svojim lastni medijem. Svet sanjskih podob nenehno prekinjajo oblike telesne sedanjosti, jih naseljujejo, izzivajo in preoblikujejo, da bi se razprostrta vmesnost brezmejne ustvarjalnosti uobličila v svojih postopnih manifestacijah. Iz teh nastaja vizualna pesem v času, ki gledalce naslavlja z vprašanji telesa in izkustva, odnosa do drugega, pogleda in odgovornosti, želje kot gonilne sile stvarstva in našega prisostvovanja v nenehnem postajanju, ki ga uteleša narava. Gledališke podobe nas vabijo k motrenju nenehnega porajanja v prostor in čas, ustvarjalne domišljije in lepote ustvarjenega. Venera: med ujetostjo in letenjem je odrsko premišljevanje odnosa med podobo, telesom in sanjami, raziskovanje načina, kako skozi nizanje podob prodremo onkraj njih, v neposrednejšo izkušnjo življenja in narave. Preplet podob, poezije, ki je nastala iz sanj in glasbe, razgrinja več tem, ki afirmirajo življenje in človeško odgovornost do reči, ki so bile, so ali šele nastajajo.

Mala Kline je uveljavljena domača umetnica, ki jo pri nas najbolje poznamo po njenem obsežnem sodobnoplesnem opusu, ter filozofinja, ki je leta 2019 pri Založbi Maska izdala svojo monografijo Gledališča potencialnosti: Med etiko in politiko. Je ena izmed najvidnejših plesnih ustvarjalk svoje generacije in ena izmed najpronicljivejših domačih premišljevalk sodobnih scenskih praks.

S svojo predstavitvijo dela v nastajanju Eden je na CoFestivalu prvič nastopila leta 2012, na njegovi prvi izdaji, in leta 2018, ko smo si v Španskih borcih ogledali njeno delo Song.

Koncept, koreografija, besedilo in izvedba: Mala Kline
Scenografija, kostumografija: Petra Veber
Glasba: Kristijan Krajnčan
Režija filma: Mala Kline, Hana Vodeb
Kamera: Hana Vodeb in Darko Herič
Video sinhronizacija in mapiranje: Hana Vodeb
Filmska montaža: Hana Vodeb
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Jaka Šimenc
Izvršna produkcija: Ajda Kline
Produkcija: ELIAS 2069 in Mercedes Klein
Koprodukcija: Center kulture Španski borci / Zavod EN- KNAP, Kino Šiska in Nomad Dance Academy Slovenia
Predstava je nastala s finančno podporo: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo

ODPOVEDANO

Nadomestna predstava

S podporo: