ob 21:00
Spletna projekcija izbranih filmov (z angleškimi podnapisi) in pogovor (v angleščini)
Vstopnice za neposredni prenos v živo preko aplikacije Dice: 2 €
NATANČNEJŠI POTEK DOGODKOV
➤ Volker Schlöndorff: Kaleidoskop – Samo za zabavo, samo za igro (1977), dokumentarni film, 60 min
➤ Suse Byk: Tanzerische Pantomine (1925) z Valeska Gert, film iz kolekcije Nacionalnega koreografskega centra iz Pariza, 3 min
➤ Jule Flierl: Dissociation_Study (2017), video, 3’56 min
➤ Jule Flierl o Valeski Gert, spletni pogovor, 30 min
Posvetili se bomo berlinski plesalki in performerki Valeski Gert. V dvajsetih letih preteklega stoletja so njene neobičajne pristope k plesu in mimu zabeležili v obliki kratkih nemih filmčkov, leta 1977 pa je nemški režiser Volker Schlöndorff ustvaril enourni dokumentarec Samo za hec, samo za igro. Kaleidoskop Valeska Gert (Nur zum Spass, nur zum Spiel. Kaleidoskop Valeska Gert) o njenem življenju in delu. Odkar jo je zgodovina v zadnjih desetletjih rehabilitirala kot eno glavnih plesnih umetnic Weimarske republike, se koreografinje in koreografi k njej izjemno pogosto zatekajo po navdih za študijsko snov. O tej legendarni nemški umetnici se bomo pogovarjali z nemško plesalko, performerko in koreografinjo Jule Flierl, ki je preučevala vizijo pristopa h glasu v plesu kot obliki plesa Valeske Gert.
Valeska Gert (1982–1978) je ena izmed najbolj ekstravagantnih umetnic z začetka dvajsetega stoletja in pionirka vokalnega plesa. Kot plesalka in igralka je Gert sodelovala pri priznanih produkcijah umetnikov, kot so Federico Fellini (Giulietta in duhovi), Frank Wedekind (Franziska), Georg Wilhelm Pabst (Ulica brez radosti) in Bertolt Brecht (Opera za tri groše), Jean Renoir (Nana), Rainer Werner Fassbinder (Osem ur še ni en dan) in Volkerjem Schlöndorffom (Milostni strel). Kot zagovornica progresivnih umetniških trendov, je zlasti v Berlinu močno vplivala na sodobnoplesno sceno kot tudi na urbano življenje. Moč za kritično in ustvarjalno držo je črpala iz pomembnih intelektualnih impulzov različnih umetniških kontekstov tistega časa, kot na primer iz dadaizma. Njeni tako imenovani ‘groteskni plesi’ so svojevrsten odgovor na izzive sodobnega, urbanega sveta. Radikalno fragmentarna in pluralistična narava mnogih njenih koreografij se izmika vsakršni klasifikaciji.
Režija: Volker Schlöndorff
Scenarij: Volker Schlöndorff (koncept)
Direktor fotografije: Michael Ballhaus
Montaža: Gisela Haller
Glasba: Friedrich Meyer
Produkcija: Bioskop-Film GmbH (München)
Producent: Eberhard Junkersdorf
Jule Flierl: Študija disociacije (Dissociation Study)
Kakor se to, se tudi številna druga dela nemške plesne ustvarjalke in vokalne akrobatke Jule Flierl napajajo pri Valeski Gert. Ker je njen opus večinoma ohranjen zgolj na posnetkih, je Jule Flierl v svoji interpretaciji futuristično-spekulativna. Študija disociacije »je grotesken ples za obraz, pri katerem sta sinhronost pevskega glasu in zunanja artikulacija razstavljeni v samostojno gibanje. Disociacija opisuje duševno stanje, ki ga razumemo kot motnjo. Ta praksa disociacije si prizadeva premagati paradigmo celostnega telesa, predlaga izziv za zaznavanje vokalizirajočega telesa in je opolnomočena igra za izvajalca. Telo prihodnosti nima analognega smisla in se premika v več smeri hkrati.« Skladba je navdihnjena z vokalnim plesom Coloratura Valeske Gert iz dvajsetih let dvajsetega stoletja.
Študija Disociacije (Dissociation Study, 2017)
Izvedba in video: Jule Flierl
S podporo: HONOLULU Nantes, Hombroich Summer Fellows 2017
Organizacija: Nomad Dance Academy Slovenija in Kino Šiška
S finančno podporo: