Izobraževalni program Ateljeja plesne mreže European Dancehouse Network
od 10.00 do 15.30
Irena Tomažin Zagoričnik, Rok Vevar in Jasmina Založnik: Ojačevalci glasov
Predhodna registracija (10 eur): https://bit.ly/EDNatelier_registracija
Dogodek bo potekal v angleščini.
V času pandemije smo priča različnim regulacijskim in disciplinarnim ukrepom, ki so jih države Evropske unije sprejele za zajezitev zdravstvene krize. Kuratorska ekipa CoFestivala se je zato odločila, da bo letos v programu pod drobnogled vzela človeški glas (medij subjektivacije), ki je na področju sodobnega plesa zaradi potrebe po telesnem stiku manj zaščiten in močneje izpostavljen kulturni eroziji kot na drugih umetniških področjih.
Ko se telo izpostavi javni regulaciji in se telesni stik skrči na minimum, ples ne izgubi samo svojega primarnega ustvarjalnega vira, instrumenta ali medija izraza, dejanja in gibanja, ampak v kontekstu umetniškega dela tudi svoje delovno področje in s tem tudi politični glas. V danih okoliščinah je slednji prepoznan zgolj, kadar je v ravnovesju s sistemskimi ukrepi kulturnih in socialnih politik: upoštevan in vključen v ukrepe za ublažitev negativnih posledic izpada umetniškega plesnega dela. Zaradi tega smo se na CoFestivalu odločili, da se v okviru Ateljeja EDN posvetimo glasu v sodobnem plesu in se ga lotimo kot študije primerov, problemov, tem in vprašanj. Dvodnevni program bo vseboval teoretska in praktična srečanja, zgodovinske in sodobne primere s predavanji, delavnicami in pogovori. Atelje EDN je primeren za dramaturge:inje, umetniške vodje, programerje:ke, kuratorje:ke in producente:ke.
URNIK:
➤ PETEK
10.00–11.15: Irena Z. Tomažin in Rok Vevar: Mapiranje glasu v sodobnem plesu, predavanje
11.15–11.30 odmor za kavo
11.30–12.30: Luka T. Zagoričnik: Protiglas v avantgardni in eksperimentalni glasbi (izbrani primeri), predavanje
12:30–13.00 vprašanja in razprava z Luko T. Zagoričnikom, Ireno Z. Tomažin in Rokom Vevarjem
13.00–14.00 odmor za kosilo
14.00–15.30 Glas, telo in ples: izbor primerov (izbor kuratorjev) – neobvezno
➤ SOBOTA
10.00–10.30 vprašanja iz prejšnjega dne moderirata Irena Z. Tomažin in Rok Vevar
10.30–12.00 Jule Flierl: Koreografija glasu, praktična delavnica
12.00–12.15 odmor za kavo
12.15–13.45 Igor Dobričić: Dramaturgija in pristopi k glasu v sodobnem plesu, predavanje/delavnica
13.45–14.00 Zaključek z Ireno Z. Tomažin in Rokom Vevarjem
_______________________________________________________________
Petek, 20. 11. 2020
- termin: 10.00–13.00
- termin: 14.00–15.30
10.00–11.15: Irena Z. Tomažin in Rok Vevar: Mapiranje glasu v sodobnem plesu, predavanje
Irena Z. Tomažin je slovenska performerka, koreografinja in učiteljica glasu. Osrčje njenega dela predstavlja glas v svojem raznolikem obstoju. S plesno izobrazbo je začela iz želje po premikanju in sproščanju notranjih napetosti in navdihov, od takrat pa se je njena performativna praksa preusmerila na raziskavo utelešenega glasu. Njeno delo z glasom je vedno fizično, povezano s telesom, gesto/plesom in prostorom, obenem pa je močno usmerjeno v zvočne teksture glasu. Njena praksa se udejanja v obliki misli, pesmi, dogodkov z govorjeno besedo in eksperimentalnih koncertov, pa tudi z vodenjem plesnega in gledališkega dela.
Irena je zaključila študij filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Aktivna je kot izdelovalka in izvajalka na področjih eksperimentalne improvizirane glasbe in gibalnega gledališča.
Ustvarila je devet glasovno-gibalnih predstav, ki raziskujejo povezave med glasom, gesto, telesom, prostorom in zvokom. Izvaja govorne in gibalne delavnice z naslovom »glasna delavnica« po vsej državi in v tujini.
Rok Vevar je od leta 2010 aktiven član balkanske mreže za ples, Nomad Dance Academy in njenih različnih umetniških, izobraževalnih in produkcijskih programov. V okviru projekta Nomad Dance Institute je začel arhiviranje in historizacijo koreografskih praks v regiji, ugotovitve te raziskave pa je objavil v dveh številkah revije Maska (Premiki sodobnega plesa II/Movements in Contemporary Dance II, Avtonomija plesu/Autonomy to Dance). Leta 2012 je v svojem stanovanju ustanovil Začasni slovenski plesni arhiv, ki ga je aprila 2018 preselil v MSUM (Muzej sodobne umetnosti Metelkova) v Ljubljani. Svoj arhiv je predstavil tudi na Univerzi Harvard v ZDA. S Sinjo Ožbolt je v času od 2008 do 2010 v PTL (Plesno gledališče Ljubljana) ustanovil in soustvarjal festival Ukrep za perspektive v plesu v Ljubljani. Od leta 2012 sodeluje pri mednarodnem festivalu sodobnega plesa CoFestival (Nomad Dance Academy Slovenija, Kino Šiška). Izbor njegovih kritik in člankov je bil objavljen v njegovi knjigi Rok za oddajo leta 2011, v 2018 pa je uredil knjigo Dan, noč + človek = Ritem: Antologija slovenske sodobnoplesne publicistike 1918–1960, za katero je izbral gradiva in napisal spremljajoča besedila. Leta 2020 je izšla njegova nova monografija Ksenija, Xenia: Londonska plesna leta Ksenije Hribar 1960–1978. Leta 2019 je prejel nagrado Ksenije Hribar za svoje delo.
11.15–11.30 odmor za kavo
11.30–12.30: Luka T. Zagoričnik: Protiglas v avantgardni in eksperimentalni glasbi (izbrani primeri), predavanje
Poskušali bomo govoriti skozi množico glasov in izgovorjav različnih glasov z različnimi strategijami v eksperimentalnih in avantgardnih glasbenih tradicijah, pop glasbi, izvedbeni umetnosti, zvočni umetnosti, zvočni poeziji in multimedijski umetnosti: Glas v zvezi z zvokom, hrupom, tišino, prostorom, resonanco, potopitvenimi izkušnjami, subjektivnostjo, telesom, podobo in spolnimi vlogami.
Luka T. Zagoričnik je več kot 20 let pisal o glasbi, organiziral koncerte, zvočne dogodke, predaval in organiziral predavanja doma in v tujini, pripravljal radijske oddaja, povezoval televizijske oddaje, delal kot novinar, pisal recenzije, članke in eseje za različne slovenske in tuje revije ter publikacije in kurirane dogodke. Bil je glasbeni urednik na neodvisni radijski postaji Radio Študent, trenutno pa je glavni urednik spletnega portala za glasbo Odzven, ki je del slovenskega glasbenega informacijskega centra SIGIC in spletnega portala za eksperimentalno glasbo Centralala. Kot svobodnjak predava o temah eksperimentalne glasbe, proste improvizacije, zvočne umetnosti, sodobne umetnosti in teorije zvoka.
12:30–13.00 vprašanja in razprava z Luko T. Zagoričnikom, Ireno Z. Tomažin in Rokom Vevarjem
13.00–14.00 odmor za kosilo
14.00–15.30 Glas, telo in ples: izbor primerov (izbor kuratorjev) – neobvezno
Sobota, 21. 11. 2020
- termin: 10.00–14.00
10.00–10.30 vprašanja iz prejšnjega dne moderirata Irena Z. Tomažin in Rok Vevar
10.30–12.00 Jule Flierl: Koreografija glasu, praktična delavnica
Je glas del telesa ali postane sam svoj igralec takoj, ko postane slišen in se oddvoji od telesa? V tej kratki delavnici bomo preučiti načine, s katerim se gibanje in glas medsebojno podpirata ali si nasprotujeta. Raziskali bomo, kako je glas povezan z gibanjem in kakšno plesno prakso lahko ponudimo kot navdih grlu in vokalnemu aparatu.
Jule Flierl je umetnica iz Berlina, ki dela s koreografijo in glasom. Z uporabo koreografije in somatskih načinov petja njene kompozicije prestavljajo odnos med gledanjem in poslušanjem: kar vidite, ni vedno tisto, kar slišite, in kar slišite, ni vedno tisto, kar vidite. Preko svojega dela in praks Jule predlaga, da je glas dejansko ples. Kot raziskovalka se Jule ukvarja z zgodovino evropskega zvočnega plesa. Je ustanoviteljica in sokuratorica serije »Od diha do snovi«, berlinske serije dogodkov, ki raziskuje in povzdiguje zvočni ples. Že stoletja so plesalci na evropskem odru utišani. Flierl sledi in prispeva k sodobni zgodovini, v kateri se je ponovno pojavil glas plesalke. Trenutno dela na duetu z Antonio Baehr, ki se bo imenoval »Die Hörposaune« in bo najprej predstavljen v obliki filma, nato pa še kot nastop v živo.
12.00–12.15 odmor za kavo
12.15–13.45 Igor Dobričić: Dramaturgija in pristopi k glasu v sodobnem plesu, predavanje/delavnica
Igor Dobričić je kot dramaturg ali učitelj ob različnih priložnostih sodeloval pri razvoju koreografskih praks in del. Nedavno je sodeloval s svojo nekdanjo študentko v SNDO Amsterdam in mednarodno priznano koreografinjo Almo Söderberg pri nastajanju dela Poslušalci za Cullberg. Dobričić bo v svoji predstavitvi v Ateljeju z nami delil nekaj svojih neprecenljivih izkušenj pri delu z glasom in telesom.
Igor Dobričić je zaključil dodiplomski študij iz kina, filma, radia in televizijske dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Beogradu, v nekdanji Jugoslaviji in obiskoval magistrski študij v DasArtsu v Amsterdamu na Nizozemskem. Med letoma 2000 in 2008 je bil uradnik za program pri Evropski kulturni fundaciji v Amsterdamu. Od leta 2005 naprej kot učitelj dramaturgije, razvoja konceptov in filozofije redno sodeluje s študenti koreografije na SNDO v Amsterdamu. Leta 2009 in 2010 je bil raziskovalni sodelavec na Amsterdamski šoli umetnosti. V tem obdobju je artikuliral dolgoročni raziskovalni projekt z naslovom »Table Talks« (TT, Kramljanje za mizo), ki je še vedno v razvoju. Preko te platforme je izvedel številne performativne eksperimente, ki so jih gostili festivali in umetniške ustanove v Amsterdamu, Berlinu, Beogradu, Stockholmu, Kairu, São Paulu in na Dunaju. Kot dramaturg deluje v mednarodnem prostoru, redno sodeluje s priznanimi koreografi/ustvarjalci (Nicole Beutler, Keren Levi, Guillaume Marie, Christina Ciupke, Jenny Beyer, Alma Söderberg, Marble Crowd Collective, Meg Stuart, Arkadi Zaides in drugi). Aktiven je tudi v vlogi svetovalca in mentorja, trenutno sodeluje s Koreografskim centrom Hamburg (K3) magistrskim študijem koreografije v Amsterdamu (DAS Choreography) in magistrskim študijem gledališča v Amsterdamu (DAS Theater).
13.45–14.00 Zaključek z Ireno Z. Tomažin in Rokom Vevarjem
KOLOFON:
Koncept: Irena Tomažin Zagoričnik, Rok Vevar in Jasmina Založnik
Vodenje in moderiranje: Irena Tomažin Zagoričnik, Rok Vevar
Predavatelji: Irena Tomažin Zagoričnik, Rok Vevar, Igor Dobričić, Jule Flierl, Luka Zagoričnik Tomažin
Režija, organizacija in dokumentacija: Jasmina Založnik
Tehnična podpora: Matej Marinček in Saško Gerkšič
Produkcija: Kino Šiška in Nomad Dance Academy Slovenija