plesna predstava – otvoritev festivala
petek, 22. 11. 2019
Kino Šiška, Katedrala ob 20:30
Ujemanje je že drugo sodelovanje emblematične ameriške koreografske inovatorke Deborah Hay in legendarnega švedskega baleta Cullberg. Plesni kvartet (leta 2004 nagrajen z ameriškim plesnim oskarjem nagrado Bessie) je plesna tkalnica, v kateri se koreografinjina pretanjena somatska načela utelesijo v vrhunskih sodobnih plesalcih in filigransko prepletejo. Plesna poslastica!
Koreografija: Debrah Hay
Izvirno oblikovanje svetlobe: Jennifer Tipton
Oblikovanje svetlobe po izvirni predlogi: Ivan Wahren
Kostumografija: Marita Tjärnström
Vodja vaj: Lisa Drake
Plesalci: Adam Schütt, Agnieszka Sjökvist Dlugoszewska, Anand Bolder, Eleanor Campbell, Suelem de Oliveira da Silva, Unn Faleide (izbor štirih plesalcev se menja).
Trajanje: 55 minut
Leto nastanka: februar 2004, Danspace, New York
Premiera Cullberg: Tanz im August, Berlin, 23. avgust 2019
Deborah Hay (1941) je svoje plesno izobraževanje začela v New Yorku pri slavni hrvaški balerini Miji Slavenski, v prvi polovici šestdesetih let pa je redno nastopala z ansamblom Mercea Cunninghama. Nemara je tudi zato s kolektivom Judson Dance Theatre lahko nastopila samo na prvem in zadnjih petih od njihovih šestnajstih predstavitvenih večerov med leti 1962 in 1964. V svojem plesnem delu, močno zaznamovanim s studijskim raziskovanjem gibanja, se je po zgodnjih teatraliziranih plesno-tehničnih eksperimentih, v katerih je uporabljala tudi igrala, športno opremo in preprosta kinetična navodila, kmalu začela zanimati za različne mikro-kinetične procese v povsem običajnem, vsakdanjem telesnem gibanju, močno prepojenem z znanji t. i. plesne somatike. Deborah Hay filigranske raziskave gibanja umešča v koreografske makrostrukture z odprtimi partiturami in nalogami, ki jih plesalci vselej rešujejo skladno z lastno presojo, znanjem in odgovornostjo. Iz tega nastajajo veličastna dela. V opus Deborah Hay sodijo koreografije, studijsko in pedagoško delo, pa tudi filmi in knjige.
Predstava Ujemanje ni nič drugega kot z nalogami in partituro obloženo odprto delo za štiri plesalke in plesalce. V okvirih zadane partiture jim nalaga različne prostorske, kinetične in glasovne naloge, s katerimi tkejo koreografsko teksturo. V tem trenutku je na svetu malo sodobnoplesnih ansamblov, ki so s plesno veščino, telesno pozornostjo, domišljijo in odzivnostjo zmožni tako izjemne izvedbe Ujemanjakot ravno Cullberg. V prvih desetletjih od njegove ustanovitve (1967), takrat še pod nazivom Balet Cullberg, je ta ansambel pod vodstvom Brigit Cullberg in Matsa Eka premikal meje baletne umetnosti, odkar ga je pred nekaj leti prevzel Nizozemec Gabriel Smeets, pa se je Cullberg pretvoril v sodobnoplesni ansambel z vrhunskimi plesalci in enim najdrznejših repertoarjev na svetu.
Otvoritveni večer bo uvedel novi kratki dokumentarni film Uravnanost je povsod (Alignment Is Everywhere, 2019), ki sta ga režiserja Peter Humble in David Young posnela s koreografinjo na njenem obisku Avstralije. V njem koreografinja meditira o svojem življenju, delu ter odnosu do plesa in telesa. Boljši uvod v delo Deborah Hay bi si težko zamislili. V preddverju bo na ogled še film Deborah Hay, ki ni Deborah Hay (Deborah Hay Not As Deborah Hay, 2011), v katerem koreografinja govori o svojem delu med prikazom različnih plesno-kinetičnih nalog.
Vstopnina: 7/9 EUR.
Organizacija: Kino Šiška in NDA Slovenija.