Loading...

Ioanna Paraskevopoulou: MOS (2022)

Petek, 24. november 2023, ob 20.00
Plesni Teater Ljubljana

MOS je koreografija corpusa (zbirke) gibov, predmetov, zvokov in podob, ki se začnejo v selektivnem avtorskem času pretvarjati v nepričakovana medsebojna razmerja in tvoriti nenavaden plesni ansambel.
V pandemskem letu 2020 smo CoFestivalski program oblikovali v koreovokalistični kuratorski sklop, ki smo ga poimenovali Ojačevalci glasov. V številki Maske z naslovom Glas plesa, v kateri smo ponudili nekaj osnovnih orodij za mišljenje razmerij med glasom, zvokom in koreografijo, smo opisali termin »subsonornost plesa«. Ta izhaja iz prepričanja, da bi bilo mogoče zgodovino plesa napisati tudi z vidika specifičnih zvočnosti, ki so jih različne plesne paradigme skozi čas proizvedle. Skozi zgodovino je plesno gibanje različno zvenelo, hkrati pa vsak nov plesni izum proizvaja svoj posebni hrup ali gibalni »beli šum«. Predstava MOS (kratica, ki ima več kot dvajset različnih slovarskih definicij, med katerimi sta stalnici tehnologija ter razmerje med celoto in izločenim delom) koreografinje Ioanne Paraskevopoulou, ki nam je znana kot članica plesne tovarišije Christosa Papadopoulosa, je zanimiva prav z vidika subsonornosti, za katero se zdi, da izhaja iz nekega dispozitiva modernistične radiofonije. Koreografija je vidni, dejavni in gibalni del tistega, kar po radijskih valovih do nas ponavadi prispe izključno v obliki zvoka: učinka dejavnosti. A MOS se ne ustavi zgolj pri razmerju med dejanjem in njegovim zvočnim učinkom, v predstavi na svoje načine zazvenijo tudi optične informacije, še več: optična gradiva zazvenijo s svojimi zvočnimi substituti, podobe dobijo svoje »zvočne falsifikate«, v svoji optično-zvočni sestavi se pred nami razkrivajo kot konstrukcije iluzij. Brechtovska koreografija ali delo v predstavi MOS na temeljen način obravnava problematična razmerja med vsakršno proizvodnjo in njenimi različnimi učinki, s preprostimi, materialnimi ali tudi virtuoznimi sredstvi obravnava razmerja med stvarnostjo in njeno uprizorljivostjo v njeni možni posredovanosti (mediatizaciji). »Koreografija učinkovitosti« v predstavi MOS našo sodobno stvarnost gibljivih podob obkoli z vprašanji zvočnih učinkov in (fiktivnega ali resničnega) zvena naših življenj.

Koncept in koreografija: Ioanna Paraskevopoulou
Izvedba: Georgios Kotsifakis, Ioanna Paraskevopoulou
Zvočna tehnična podpora in oblikovanje zvoka v živo: Danis Chatzivasilakis
Dramaturgija: Elena Novakovits
Oblikovanje svetlobe: Eliza Alexandropoulou
Oblikovanje svetlobe na turneji: Eliza Alexandropoulou, Tzanos Mazis
Video: Konstantinos Asimakopoulos
Oblikovanje prostora in kostumov: Ioanna Paraskevopoulou
Video montaža: Ioanna Paraskevopoulou
Lesene konstrukcije: Miltos Athanasiou
Oblikovanje plakata: Bois Futuri
Fotografije: Pinelopi Gerasimou, for Onassis STEGI
Produkcija: Ioanna Paraskevopoulou
Produkcija na gostovanjih: Cultopia & Ioanna Paraskevopoulou
Koordinacija gostovanj: Christina Liata (Onassis STEGI)
Hvala: Eleni Tzarou, Thanos Daskalopoulos, Alexandros Tomaras
Produkcija: Onassis STEGI
Podpora gostovanj: Onassis STEGI’s “Outward Turn”

Trajanje: 40 min
Vstopnina: 8/10 EUR

SLO: Gostovanje omogočajo Kino Šiška, NDA Slovenija, PTL in En-Knap v sodelovanju s platformo Aerowaves, ki predstavlja svežo evropsko plesno produkcijo.

Po predstavi sledi pogovor, ki ga bo moderiral kolektiv Systering. Pogovor bo potekal v angleščini.