Loading...

Mala Kline: Venera. Med ujetostjo in letenjem

Predstava VENERA: med ujetostjo in letenjem temelji na Botticellijevi sliki Rojstvo Venere, ki
prikazuje trenutek njenega vznika iz morske pene. Rojstvo Venere se zgodi kot rez, ki razloči
nebo in zemljo in tako ustvari vmesni prostor, v katerem stvarstvo nenehno postaja. Brez
reza namreč ni ne pogleda ne stvarjenja. Le inercija.
Slika je izhodišče za nastanek besedila in plesnega materiala, ki vsak na svoj način odpirata
njena različna možna branja in pomenjenja. Predstava sočasno postavlja dva svetova, ki sta
hkrati prisotna. Svet sanjskih podob nenehno prekinja tu in zdaj telesa, ga naseljuje, izziva in
preoblikuje. Razprta vmesnost je prostor brezmejne ustvarjalnosti, iz katere izhaja mnoštvo
oblik in njihovih variacij. Iz teh nastaja vizualna pesem v času, ki nas naslavlja z vprašanji
telesa in izkustva, odnosa do drugega, pogleda in odgovornosti, želje kot gonilne sile
stvarstva, in našega prisostvovanja v nenehnem postajanju, ki ga uteleša narava. Gledališke
podobe nas vabijo k motrenju nenehnega porajanja v prostor in čas, ustvarjalne imaginacije
in lepote ustvarjenega.
‘VENERA: med ujetostjo in letenjem je odrska kontemplacija odnosa med podobo, telesom
in sanjami. Predstava, katere naslov se nanaša na istoimensko sliko renesančnega umetnika
Sandra Boticellija, je raziskovanje načina, kako skozi nizanje podob prodremo onkraj
podobe, v bolj neposredno izkušnjo življenja in narave v njenem nenehnem postajanju.
Preplet podob, poezije pisane iz sanj in glasbe razgrinjajo več med seboj sprepletenih tem
kot so afirmacija telesa in izkustva, odnos do drugega, pogled in odgovornost, želja kot
gonilna sila stvarstva, in naše prisostvovanje v nenehnem postajanju, ki ga uteleša
narava.’ Mala Kline
Na odru je Malino živo in posneto telo oziroma več njih; projekcije na koprenasti površini na
vizualni ravni vzpostavljajo plasti podob in se igrajo s sencami, (ne)vidnostjo, z
multipliciranjem, razstavljanjem in sestavljanjem podobe ter tako na oder prinašajo svet
sanjskih podob. Nika Arhar
Besedilo, uporabljeno v predstavi, je v angleščini.
Koncept, koreografija, besedilo in izvedba: Mala Kline

Scenografija, kostumografija, fotografija: Petra Veber
Glasba: Kristjan Krajnčan
Režija filma: Mala Kline, Hana Vodeb
Kamera: Hana Vodeb in Darko Herič
Video sinhronizacija in mapiranje: Hana Vodeb
Filmska montaža: Hana Vodeb
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Jaka Šimenc
Prevod besedil: Katja Kosi
Izvršna produkcija: Ajda Kline
Produkcija: ELIAS 2069 in Mercedes Klein
Koprodukcija: Center kulture Španski borci / Zavod EN-KNAP, Kino Šiska and Nomad Dance
Academy Slovenija
Podprlo Ministrstvo za kulturo Slovenije, Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo.
Hvala Domen Hajnšek, Vid Martinčič, Katarina Morano, Blaž Celarec, Gašper Puntar and
Matija Zvezdan Puntar Kline.